لوکس و متفاوت
rss اضافه به علاقه مندی ها صفحه خانگی کنید ذخیره صفحه تماس با من بایگانی مطالب صفحه اول
درباره خودم
به وبلاگ لوکس خوش امدید.



موضوعات مطالب
پرستاری
پزشکی
علمی
جالب و خواندنی
حکــایــت
کودکان
آرشيو مطالب
دی 1392
شهريور 1391
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
آذر 1389
آبان 1389
نويسندگان وبلاگ
علی حسینی ده آبادی
پيوندهاي روزانه
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
لينك دوستان
قیمت روز طلا,سکه,ارز در بازار ایران
دیکشنری آنلاین
کانون ادبیات ایران
خبرگزاری کتاب ایران
یک پزشک
دانلود کتابهای صوتی
سایت چراغهای رابطه
کنجکاو
زیبا شو دات کام
ترین ها و رکوردهای جهانی
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران
مرجع دانلود کتابهای پزشکی و پیراپزشکی
سازمان نظام پزشکی شهرستان میبد
سازمان نظام پرستاری
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه





[ قالب رايگان ]
دیگر امكانات وبلاگ
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل
معرفی وبلاگ به دوستان
نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:

Powered by Night-Skin
تعداد بازديدها :
طراح قالب

طراح قالب : اسحاق مافي

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 81697
تعداد مطالب : 223
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


معرفي صفحه به دوست

نام شما :

ايميل شما :

ايميل دوست شما :

powered bye:
ParseCoders.com

تماس با من
توانایی های نوزادان بیشتر از آن است که تصور می شد

نوزادان می توانند به سرعت هم واژه های تازه را بیاموزند و هم قواعد دستوری که این واژه ها را در یک جمله به هم پیوند می دهد، شناسایی کنند. البته این یک واقعیت شناخته شده است که کودکان خردسال می توانند پیوندهای میان هجاهای هم پهلو را هنگامی که به تکرار با هم ظاهر شوند، شناسایی کنند.
این در حالی است که قاعده های دستوری اغلب به عنصرهایی در یک جمله تعلق می گیرد که از هم جدا است. تاکنون، تصور می شد درک این قاعده ها تقریبا از ۱۸ ماهگی آغاز می شود.
 
 
●  مغز نوزادان فراتر از کامپیوتر عمل می کند  .
   
تحقیقات جدید نشان می دهد که نوزادان دارای توانایی های یادگیری فوق العاده ای هستند که حتی می تواند از کامپیوتر هم فراتر رود.

همچنین به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، توانایی های یادگیری در کودکان به گونه ای قوی عمل می کند که حتی می تواند قوی تر از ذهن قوی ترین دانشمندان و کامپیوترهای پیشرفته عمل کند.

نوزادان گونه انسانی تحقیقاتی محققان هستند که در مقایسه با افراد بالغ نسبت به اطراف خود آگاه تر هستند.

محققان به والدین توصیه می کنند که بگذارید کودکان خودشان از راه طبیعی و از طریق کنجکاوی و کنکاش یاد بگیرند نه از طریق فیلم های آموزشی.

افراد بالغ هم می توانند از نگاه کودکان دنیای اطراف خود را بنگرند تا مانند آن ها توانایی های یادگیری خود را تقویت کنند.
 

●  نوزادان توانایی درک نقطه نظر دیگران را دارند  
 
 همچنین نتایج تازه ترین تحقیقات دانشمندان اروپایی نشان می دهد که نوزادان و کودکان بسیار کوچک توانایی درک نقطه نظر دیگران را دارند.

 محققان اروپایی در قالب دو پروژه CALACEI مخفف عبارت “خواص همگانی و ویژه یک کنش کاملا انسانی.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  ابزارهایی برای مطالعه یادگیری زبان در اول کودکی: مطالعه مغز و رفتار” و DISCOS (اختلالات و همبستگی خود تجسمی) و با بودجه ۵/۱ میلیون یورویی اتحادیه اروپا دریافتند که نوزادان می توانند نقطه نظر افراد دیگر را درک کرده و نسبت به آن واکنشهای خودکار نشان دهند.

محققان، توانایی یک فرد را در درک مفاهیم و عقاید دیگران “تئوری ذهن” نامیده اند. این توانایی نقش مهمی در تعاملات اجتماعی موثر دارد و می تواند یک شرط مرکزی در ساخت جامعه انسانی داشته باشد.

پیش از این تحقیق، بیشتر محققان معتقد بودند که کودکان زیر سه یا چهار سال دارای توانایی تئوری ذهن نیستند اما نتایج این تحقیقات جدید نشان می دهند که به احتمال بسیار بالایی کودکان بسیار کوچک نیز از این توانایی برخوردارند.

این دانشمندان این پدیده را با استفاده از یکسری تصویر متحرک در بزرگسالان و کودکان ۷ ماهه آزمایش کردند. در این فیلمها یک توپ اول پشت یک دیوار کوچک می چرخید، بعد متوقف می شد و دوباره می چرخید و از میدان دید خارج می شد.

نتایج این تحقیقات نشان داد زمانی که باور شخصیت کارتونی نسبت به توپ با موقعیت واقعی خود توپ منطبق بود زمانهای واکنش هم در بزرگسالان و هم در نوزادان سریعتر می شد.

این زمان واکنش در موردی که در آن شخصیت کارتونی صحنه را ترک کرد و بلافاصله فیلم تمام شد افزایش یافت.

براساس گزارش کوردیس، این محققان که نتایج یافته های خود را در مجله علمی ساینس منتشر کردند در این خصوص توضیح دادند: “درک توسعه فعالیتهایی که می توانند در کودکان بسیار کوچک وجود داشته باشند می تواند برای تشخیص زودرس بیماریهایی چون اتویسم به کار رود.”

به گفته این پژوهشگران، تعاملات اجتماعی انسانی به توانایی درک کردن باورهای دیگران بستگی دارد حتی زمانی که این باروها با باورهای خود افراد در تضاد باشد.

این محققان افزودند: “ما در این تحقیقات نشان دادیم که هم بزرگسالان و هم نوزادان ۷ ماهه به طورخودکار باورهای دیگران را رمزگشایی می کنند.”
 
 
●  نوزادان لغات را می فهمند  
 
 
نوزادان قادر به فهمیدن بسیاری از لغاتی را که بزرگسالان استفاده می کنند، هستند و این راهی برای روند رشد مغزی آنهاست.

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، سانتیگو در مجله سربرال کورتکس مقاله ای چاپ کردند مبنی بر اینکه ساختار مغز بچه های بالای یک سال که لغتها را می شنوند مانند مغز بزرگسالان در یک زمان قادر به تشخیص لغات است.

●  استفاده نوزادان از مکانیسم مغز مانند بزرگسالان است.

تراویس گفت:معنای لغات از تحلیل های مغزی ما و اطلاعات پایه ای که داریم نشات می گیرد.این اطلاعات پایه چیزیست که عموما در بزرگسالان به خوبی به روز می شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  مردم در گذشته تصور می کردند که نوزادان از یک مکانیسم کاملا متفاوت برای یادگیری لغات استفاده می کنند اما MRIمنطقه دقیق پاسخگویی برای یادگیری زبان و فراگیری لغات را نشان داده که برای کودکان و بزرگسالان یکسان است.

علاوه بر این تاثیر مطالعه بر مغز بسیار مهم است.سیستم زبان می تواند در نقاط مختلف مغز پاسخگوی فعالیت های شخصیتی باشد.

مطالعات نشان داده که عملکرد نورون های مغز در بزرگسالان پس از تجزیه و تحلیل لغات ،یادگیری و فهمیدن آن است پس نوزادان لغات را قبل از اینکه بتوانند صحبت کنند متوجه می شوند.
 

●  هوشمندی نوزادان دو زبانه  
  
نوزادان تشخیص می دهند که بزرگ سالان به زبان مادری آن ها حرف می زنند یا نه. نوزادانی که با دو زبان بزرگ می شوند، قدرت تشخیص بهتری دارند. مغز آن ها در بزرگسالی از توانایی بیشتری برای یادگیری زبان های جدید برخوردار است.

پژوهشگران زبان شناسی می گویند نوزادان چهار تا شش ماهه، هرچند که خود هنوز نمی توانند صحبت کنند، اما قادرند زبان مادری شان را از سایر زبا ن ها تشخیص دهند.

ژانت ورکر از دانشگاه “بریتیش کلمبیا” نتیجه تحقیقی در این مورد را در اجلاس سالانه انجمن علوم آمریکا ارائه کرده است.

وی معتقد است نوزادان می فهمند که آیا بزرگترها به زبان مادری آن ها صحبت می کنند یا نه.

ورکر و همکاران وی در دانشگاه بریتیش کلمبیای ونکوور، توسط دستگاهی که به پستانک نوزدان متصل می شود، متوجه شدند حتی نوزادان چهارماهه هم قادرند زبان مادری شان را تشخیص دهند.

این پژوهشگران ویدئویی آماده کردند که در آن فردی یک متن را به زبان های مختلف می خواند. این ویدئو سپس به نوزادان پستانک به دهان، نشان داده شد.

●  استعدادی که نوزادان یک زبانه از دست می دهند

نوزادان شرکت کننده در این تحقیق، چهار تا شش ماهه بودند و در خانواده های دو زبانه ؛ با زبا ن ها اسپانیایی و کاتالانی (زبان قوم کاتالان ساکن اسپانیا) رشد می کردند.

پژوهشگران زبان شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا متوجه شدند این نوزادان دو زبانه حتی می توانند از حرکت لب ها تشخیص دهند که آیا فردی به یکی از دو زبانی که آن ها می شناسند صحبت می کند یا نه.

نوزادانی که با یک زبان بزرگ می شوند، تنها در ماه های آغازین زندگی شان این توانایی را دارند.

ژانت ورکر می گوید: «نوزادان یک زبانه حدود هشت ماهگی این توانایی را از دست می دهند

ورکر اضافه می کند: «نتیجه این تحقیق و تحقیقات مشابه دیگر، حاکی از آن است که کودکان دو زبانه، از زمان تولدشان، حتی دو زبانی را که در خانه می شنوند از یکدیگر تشخیص می دهند.» این متخصص زبا ن شناسی توضیح می دهد که این نوزادان در آینده نیز توانایی بیشتری برای یادگیری سایر زبان ها دارند.

●  تشکیل شبکه ای در مغز برای یادگیری زبان

بررسی الکتروفیزیولوژی مغز نوزادان دو زبانه نشان می د هند که در مغز آن ها یک شبکه ارتباطی میان نورون ها تشکیل می شود. این شبکه ارتباطی هنگام یادگیری زبا ن های دیگر، دوباره فعال می شود و یادگیری را به مراتب آسان تر می کند.

در مقابل، مغز افرادی که تنها یک زبان می دانند، هنگام یادگیری زبان دیگر ابتدا باید این شبکه را بسازد.

الن بیالیوستوک از دانشگاه یورک تورنتو می گوید: «شکل گیری این شبکه به زحمت بیشتری نیاز دارد. بزرگسالان، هرچند با انگیزه زیاد زبان تاز ه ای را یاد می گیرند و حتی لغات بیشتری حفظ می کنند، اما سطح یادگیری آن ها به سطح یادگیری بچه های دو زبانه نمی رسد

احساس کردن یک زبان ، گامی مهم برای درک آن

یادگیری زبان دوم در بزرگسالان در شرایط کاملا متفاوتی رخ می دهد. فرد همزمان بایستی زبان دوم را احساس کند.

سونیا کوتز از بخش نورون شناسی موسسه ماکس پلانک لایپزیک در آلمان می گوید: «مغز باید به ریتم زبان تازه عادت کند. شما در زبان مادری تان بدون توجه به جزئیات دستور زبان و فکر کردن به لغات، حتی گاه پیش از تمام شدن یک جمله می فمید و احساس می کنید. اما برای درک و احساس زبان جدید به زمان نیاز دارید

کوتز می گوید ملودی زبان مادری نقش مهمی در درک زبا ن های دیگر دارد.

او مثال می زند: «برای آنهایی که زبان مادری شان فرانسه است، یادگرفتن انگلیسی یا آلمانی خیلی سخت است. چون زبان فرانسه داری آهنگ مخصوصی است که مفهوم کلمات را هم در بر می گیرد

کوتز البته در انتها اضافه می کند: «برای یادگیری یک زبان جدید هرگز دیر نیست. فقط نباید انتظار داشته باشید که بتوانید آن زبان را زمانی مانند زبان مادری تان بدون عیب و نقص صحبت کنید

●  نوزادان هم در معرض ابتلا به اختلالات روانی هستند  
    
روانشناسان در یک بررسی جدید نشان داده اند که نوزادان و کودکان خردسال هم می توانند به اختلالات جدی روانی مبتلا شوند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، آن ها تاکید کردند با وجود این که احتمال بروز مشکلات بهداشت روانی در کودکان هم وجود دارد، اما هنوز این رده سنی در فهرست بیماران روانی گنجانده نمی شوند و به همین دلیل نمی توانند درمان های لازم را جهت پیشگیری از شدیدتر شدن اختلالاتشان، دریافت کنند.

 دکتر جوی دی اسوفسکای، محقق و متخصص روانشناسی در دانشگاه دولتی لوئیزیانا و دکتر آلیسیا لیبرمن، پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو در این باره خاطرنشان کردند: یک مانع اصلی بر سر راه ارائه مراقبت های بهداشت روانی برای خردسالان این باور اشتباه است که کودکان به مشکلات روانی مبتلا نمی شوند و در برابر ضربه های عاطفی مصونیت دارند.

از سوی دیگر دکتر اد ترونیک، استاد دانشگاه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |

عناوين آخرين مطالب ارسالي
» شکلات تلخ بخورید زیرا به سلامتی کمک می کند
» صابون های ضد باکتری !
» مردم دنیا بیش از حد نمک مصرف می کنند
» ورزش موثرترین دارو برای درمان و پیشگیری از انواع بیماری های مزمن است
» از صلوات های نذری تا وصیت نامه ای که تغییر کرد (خاتمی به روایت فرزند)
» خواص فوق العاده ماست
» معرفی 10 منبع جدید انرژی: از ضربان قلب تا روغن تمساح
» ۱۰ پیشرفت مهم پزشکی در سال ۲۰۱۳
» افزایش غیر طبیعی شیوع سرطان در ایران
» همه چیز درباره الماس
» مجردها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟
» مصرف آب پرتقال طبیعی، چهره را زیبا می‌کند
» رنگ ها و نقش آنها در درمان بیماری ها
» اشعه الکترو مغناطیسی مانیتور عوارض سوء بر جنین خانم های باردار ندارد
» ۳ ماده خطرناک در لاک ناخن
» چه عواملی موجب قارچ ناخن می شود؟
» انگور، شیر زمینی که مادر است
» فقط برای این که دوست‌شان داریم
» لوسیون درخشانی مو
» انواع چای
» اعتدال راز استمرار ورزش
» برو دارمِ‌ت
» دندان های سفید
» فواید رابطه زناشویی
» یک روش لاغری جدید که به حرکت دادن ماهیچه‌های بدن نیازی ندارد!
» هشدار: اگر برای کودکان خود لوازم مدرسه میخرید، مراقب این مواد سمی باشید
» چرا مبتلایان به سینوزیت این‌قدر عطسه می‌کنند؟
» مصرف صحیح داروها - نگهداری صحیح داروها - توصیه های دارویی
» هندونه سرخ تابستان
» شلیل میوه لاغری و زیبایی
» کرفس، سلطان سبزی‌ها
» قلب و روح سالم، با ورزش منظم
» استرس باعث افزایش ریزش مو می شود
» روانشناسی رنگ ها
» نجات کودکان سرطانی با اهدای خون بند ناف
» حفاظت پوست در برابر نور آفتاب
» تازه های بیماری اوتیسم یا درخودماندگی
» کشف ارتباط مالاریا و ایمنی بدن بیماران
» حافظه ژنتیکی، میراث دار خاطرات نیاکان
» کاربرد واکسن سل در درمان دیابت
» ۳۴ سال بعد
» نمک حمام و مواد مخدر صنعتی
» میکرب ها در سرتا پای بدن ما!
» شیرینی بیشتر، حافظه کمتر
» سی امین سالگرد بعد از «ایدز»
» ماده مخدر نمک حمام (Bath Salts Drugs) چیست؟
» ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی (آرامش )TranQuility کافئین با مخدر نمک حمام
» سكته قلبي به چه دليل اتفاق مي افتد؟
© 2008 luxe.blogfa.com
Powered By : Blogfa